ELAK RACUNI FIKIRAN ANAK



24elak
BALING 24 Mei - Ibu bapa di daerah ini dinasihatkan agar tidak meracuni fikiran anak-anak mereka dengan fahaman politik melampau sehingga merosakkan tingkah laku mereka.
Ahli Parlimen Baling, YB. Dato’ Seri Abdul Azeez Abdul Rahim berkata, pada usia yang muda kanak-kanak perlu digilap dengan ilmu yang berguna bukan memesongkan pemikiran mereka dengan ilmu yang salah.
“Biarlah masa depan mereka lebih terjamin dan dipenuhi dengan ilmu-ilmu yang baik. Didiklah anak-anak kita dengan ilmu pendidikan dan jangan biarkan pemikiran mereka diracun dengan fahaman politik sehingga mereka terbabit dengan keganasan,” jelasnya kepada pemberita selepas melawat perkampungan Islam di Kampung Kembal Dalam, Tembak A.
Menurutnya, perkampungan berkenaan mempunyai 80 keluarga yang hidup secara berkelompok sebagai sebuah keluarga. Beliau turut terharu kerana usaha mereka yang berterusan mencari dana sehingga terbangunnya sebuah masjid As-Solihin yang menelan belanja melebihi RM700,000.
Bagi melengkap lagi kemudahan di masjid itu, beliau turut menyumbangkan dana sebanyak RM50,000 untuk membina tempat mengambil wuduk dan bilik air yang lebih selesa.
Sumber : UMTK