Malam Cinta Rasul



11malam
PENDANG 11 Mac – Masyarakat di daerah ini membanjiri Kampung Kepala Bukit, Mukim Tobiar sempena sambutan Malam Cinta Rasul. Kehadiran mereka adalah bertujuan untuk bersama-sama berzikir dan berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW.
Menteri Besar, YAB. Dato’ Seri Haji Mukhriz Tun Mahathir berkata, Malam Cinta Rasul diadakan bertujuan untuk mencari keredhaan Allah SWT.
“Kita sebenarnya sedang mencari keredhaan Allah SWT dan bertepatan dengan situasi masa kini yang kian mencabar, keredhaan Allah SWT amat kita utamakan. Penyatuan hati umat Islam amat penting demi mencari keredhaan-Nya dan semua umat Islam harus bersatu hati supaya agama Islam tetap teguh di hati kita,” ujarnya.
Menurutnya, Malam Cinta Rasul turut diserikan lagi dengan bacaan selawat ke atas Nabi Muhammad SAW serta ceramah agama.
“Sebagai rakyat di negara ini, kita patut bersyukur kerana dapat hidup dalam keadaan aman dan damai. Keamanan dan kedamaian yang dikecapi ini perlu dijaga dan dipelihara dengan sebaiknya,” jelasnya.
Beliau menjelaskan, Malam Cinta Rasul yang diadakan bersempena Program Mesra Rakyat Peringkat Daerah Pendang itu diharap mampu membina sebuah masyarakat yang mempunyai nilai budi serta akhlak yang tinggi.
Sumber : UMTK