JawatanKuasa Teknikal Ditubuhkan Bagi Mengatasi Masalah Perparitan

25 JAWATANKUASA
ALOR SETAR 25 September – Jawatankuasa Teknikal ditubuhkan segera bagi mengatasi masalah perparitan yang tidak diselenggara berdekatan Hospital Sultanah Bahiyah membabitkan Kampung Telaga Bata, Taman Teratai Indah dan Taman Satria.

Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kerajaan Tempatan, Bekalan Air, Sumber Air dan Tenaga serta Pembangunan Insan, YB. Badrol Hisham Hashim berkata, jawatankuasa itu yang menggabungkan wakil Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS), Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS), E-idaman dan Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) akan menyediakan pelan bertindak secara menyeluruh bagi penyelesaian jangka panjang kawasan terlibat.

“Jawatankuasa ini akan pantau dan selesaikan masalah yang dibangkitkan penduduk sebelum ini. MADA akan bantu Hospital Sultanah Bahiyah dan MBAS kenal pasti status tanah terlibat yang menempatkan sistem perparitan sepanjang 1.5 kilometer, bawah tanggungjawab siapa untuk diselenggarakan,” katanya ketika meninjau sistem perparitan berdekatan Kampung Telaga Bata, Taman Teratai Indah dan Taman Satria.

Turut sama ialah Pengerusi Jawatankuasa Alam Sekitar, Hal Ehwal Masyarakat Cina, Kesihatan dan Perpaduan, YB. Dato’ Dr. Leong Yong Kong.

Sumber : UMTK