1,000 Rumah Dibina Di Langkawi

18rumahlangkawi
LANGKAWI 18 September – Perbadanan PR1MA Malaysia (PR1MA) dengan kerjasama Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA) menandatangani memorandum persefahaman (MoU) bagi membangunkan projek perumahan di daerah ini membabitkan keluasan kira-kira 58 hektar yang dijangka bermula akhir tahun 2015.

Ketua Pegawai Eksekutif PR1MA, Dato’ Abdul Mutalib Alias berkata, projek pembangunan itu merangkumi kawasan seluas kira-kira 58 hektar yang akan dibangunkan dalam dua fasa membabitkan keluasan tanah kira-kira 22.2 hektar yang akan menyaksikan pembinaan kira-kira 1,000 unit rumah teres satu dan dua tingkat serta blok apartmen.

“Fasa pertama ini dijangka bermula akhir tahun 2015 yang akan dilengkapi dengan kemudahan awam bagi memenuhi keperluan penduduk. Kami berbangga dapat bekerjasama dengan LADA dalam meneruskan hasrat kami untuk menjayakan misi dalam menyediakan perumahan berkualiti dan mampu milik kepada golongan muda yang berpendapatan sederhana,” katanya selepas Majlis Pelancaran Inisiatif Pemerkasaan Komunikasi Langkawi dan Karnival Jalur Lebar 1Malaysia.

PR1MA diwakili Pengerusinya, Tan Sri Dr Jamaludin Jarjis manakala LADA diwakili Ketua Pegawai Ekselutifnya, Tan Sri Khalid Ramli sambil disaksikan Perdana Menteri, YAB. Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak.

Turut hadir dalam majlis itu ialah Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, YB. Dato’ Seri Ahmad Bashah Md Hanipah dan Pengerusi Jawatankuasa Sains, Inovasi dan Teknologi Maklumat, Komunikasi dan Teknologi Tinggi, YB. Norsabrina Mohd Nor yang mewakili Menteri Besar Kedah, YAB. Dato’ Seri Haji Mukhriz Tun Mahathir.

Sumber : UMTK