KESEJAHTERAAN RAKYAT TETAP DIUTAMAKAN


14kesejahteraan
ALOR SETAR 14 April - Kerajaan Negeri sentiasa memberikan perhatian dalam usaha meningkatkan kesejahteraan rakyat di negeri ini yang melibatkan pelbagai kaum iaitu Melayu, Cina, India dan Siam.
Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Alam Sekitar, Perpaduan, Hal Ehwal Masyarakat Cina, India dan Siam, YB. Dato’ Dr Leong Yong Kong berkata, dengan adanya kepelbagaian kaum di negeri ini, keamanan dan kesejahteraan rakyat dapat dikecapi dengan baik.
“Hubungan pelbagai kaum inilah yang kita mahukan agar Malaysia, terutamanya Negeri Kedah dapat membangun sebagai sebuah negeri yang maju dan sejahtera,” ujarnya ketika mempengerusikan Mesyuarat Penyelarasan Majlis Ramah Mesra YAB Menteri Besar Kedah Bersama Pemimpin-Pemimpin NGO Utama Masyarakat Cina, India dan Siam Negeri Kedah yang diadakan di Bilik Mesyuarat Unit Perancang Ekonomi Negeri (UPEN), Wisma Darul Aman.
Menurutnya, Kerajaan Negeri sentiasa mengambil berat terhadap perpaduan di kalangan rakyat pelbagai kaum di negeri ini agar dapat hidup dalam keadaan aman dan harmoni.
“Kesepakatan dan saling hormat-menghormati antara satu sama lain walaupun berlainan kaum dan agama amat dititikberatkan dalam usaha Kerajaan Negeri untuk melihat rakyat di negeri ini dapat menjalani kehidupan dengan lebih sempurna,” jelasnya.
Sumber : UMTK