Projek Pendawaian Percuma Buat Penduduk




8projek
KUALA NERANG 8 Mac – Pejabat Parlimen Bahagian Padang Terap dengan kerjasama Pejabat Daerah Padang Terap akan memasang pendawaian percuma kepada penduduk pada Program Touch Point.
Ahli Parlimen Padang Terap, YB. Dato’ Seri Mahawangsa Mahdzir Khalid berkata, setiap lima rumah dari 142 kampung akan dipilih bagi mendapat kemudahan itu.
“Rumah yang terpilih terdiri daripada kediaman yang tiada pendawaian, pendawaian rosak atau yang perlu diganti. Pejabat Parlimen Padang Terap memperuntukkan sebanyak RM1 juta bagi membiayai program kali kedua ini selepas 2013,” ujarnya pada Majlis Penyampaian Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) di Pejabat Daerah Padang Terap.
Menurutnya, setiap rumah yang layak akan dipasang dengan empat lampu dan dua soket dengan kos RM1,000. Program itu antara janji Kerajaan bagi memberi keselesaan kepada penduduk.
“Melalui bantuan ini, Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) akan diberi tanggungjawab bagi memilih penduduk yang layak. Program ini akan bermula pada April ini selepas semua maklumat diperolehi,” jelasnya.
Sumber : UMTK