Pelbagai Projek Akan Dilaksanakan Di Daerah Kulim

15 Pelbagai Projek
KULIM 15 Oktober– Kerajaan Negeri akan melaksanakan pelbagai projek di daerah ini yang bertujuan untuk memberi kemudahan yang terbaik kepada rakyat.

Menteri Besar, YAB. Dato’ Seri Haji Mukhriz Tun Mahathir berkata, antara projek yang akan dilaksanakan ialah membaiki Surau Batu 12 Kampung Terap dengan peruntukan sebanyak RM12,000.

“Kita juga akan menaiktaraf jalan dari Kampung Indah ke Durian Burung dengan peruntukan sebanyak  RM200,000. Di samping itu, kita turut menaiktaraf jalan di Kampung Sidam Kanan dan Kampung Tanjung Belit dengan peruntukan sebanyak RM250,000,” ujarnya pada majlis perasmian Program Mesra Rakyat Peringkat Daerah Kulim di Kampung Terap.

Menurutnya, peruntukan untuk menaiktaraf pagar Taman Selasih sebanyak RM62,000 serta menaiktaraf longkang di Medan Citarasa dengan peruntukan sebanyak RM60,000 diharap mampu memberikan keselesaan kepada rakyat.

“Masjid Kampung Terap juga perlu diperbaiki semula dengan anggaran kos sebanyak RM40,000 di samping membina dewan baru bagi menggantikan dewan yang sedia ada iaitu Dewan Baru Guar Lobak dengan peruntukan sebanyak RM200,000,” katanya.

Sumber : UMTK