Sebanyak 40,000 Unit Rumah Mampu Milik Akan Dibina

18rumah
KUALA NERANG 18 Ogos - Kerajaan Negeri menyasarkan akan membina sebanyak 40,000 unit rumah mampu milik untuk kesejahteraan rakyat di negeri ini.

Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kerajaan Tempatan, Bekalan Air, Sumber Air dan Tenaga serta Pembangunan Insan, YB. Badrol Hisham Hashim berkata, Projek Perumahan Rakyat (PPR) akan dibina di Kuala Nerang sebanyak 350 unit untuk penduduk yang berpendapatan RM2,500 ke bawah.

“Harga rumah tersebut bernilai RM160,000 tetapi penduduk hanya perlu membayar sebanyak RM35,000 sahaja dan kos selebihnya adalah subsidi dari Kerajaan.

“Mungkin rumah tersebut akan dilengkapi dengan sistem solar serta projek yang pertama sekali dibangunkan di negeri ini,” katanya.

Beliau berkata demikian pada Majlis Ramah Mesra Bersama Penduduk Rancangan Perumahan Awam Taman Mesra dan Taman Kenangan yang diadakan di Perkarangan Surau Rancangan Perumahan Awam Taman Mesra, di sini.

Turut hadir dalam majlis itu ialah Ketua Penolong Setiausaha Kerajaan (Bahagian Perumahan), Tuan Syed Khairol Annuar Syed Abidin.

Sumber : UMTK