PENYAMPAIAN BARAKAH DI KUALA NERANG



13penyampaian
KUALA NERANG 13 April - Sumbangan yang disampaikan kepada penoreh getah dan keluarga miskin melalui Bantuan Rakyat Kedah (BARAKAH) adalah tanda ingatan dan rasa simpati Kerajaan Negeri kepada golongan yang kurang berkemampuan.
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Nerang, YB. Dato’ Badrol Hisham Hashim berkata, Kerajaan Negeri begitu menyedari hakikat yang terpaksa dihadapi oleh golongan penoreh getah yang menghadapi masalah berkaitan penurunan harga getah di pasaran.
“Kita cuba mencari mekanisma yang terbaik dalam membantu golongan ini agar mereka tidak tersisih dan sumbangan yang disampaikan pada hari ini diharap dapat membantu penoreh getah untuk menjalani kehidupan dengan lebih baik,” ujarnya ketika berucap pada Majlis Penyampaian BARAKAH kepada Penoreh Getah dan Keluarga Miskin Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Nerang 2016 yang diadakan di Pusat Komuniti Malaysia, Cikgu Hashim, Kampung Barokhas.
Menurutnya, Kerajaan Negeri sentiasa mengambil berat terhadap masalah yang dihadapi rakyat dan tindakan segera turut diambil dalam membantu rakyat agar setiap permasalahan yang berlaku itu dapat diatasi dengan sebaiknya.
Sementara itu, ADUN Belantek, YB. Dato’ Haji Mohd Tajudin Abdullah yang juga Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Pembangunan Luar Bandar dan Pembasmian Kemiskinan berkata, pihaknya sudah mengenal pasti senarai 500 penerima di kawasannya dengan majoriti mereka adalah penoreh getah dan bantuan akan disampaikan kepada mereka.
“Pada minggu ini, saya akan selesaikan bantuan kepada 500 golongan sasar yang bukan sahaja menyampaikan barangan keperluan harian, malah ada juga wang tunai RM50,” jelasnya.
Sumber : UMTK