Perlawanan Bola Sepak Persahabatan



11perlawan
PENDANG 11 Mac – Pasukan Pilihan Daerah Pendang berjaya mengalahkan Pasukan Pilihan Menteri Besar 1-0 dalam perlawanan Bola Sepak Persahabatan yang diadakan di Mini Stadium Pendang. Perlawanan yang diadakan itu berlangsung dalam keadaan meriah yang dihadiri oleh penduduk sekitar Daerah Pendang yang turut bersama-sama memberi sokongan padu dalam menjayakan perlawanan itu.
Pada separuh masa pertama, kedua-dua pasukan berjaya menunjukkan persembahan yang baik. Serangan bertali arus turut ditunjukkan kedua-dua pasukan dalam usaha memburu gol awal. Ketangkasan penjaga gol kedua-dua pasukan juga telah berjaya menyelamatkan gawang daripada dibolosi pada awal-awal minit perlawanan. Namun tiada gol berjaya dijaringkan pada separuh masa pertama.
Bagaimanapun, pada separuh masa kedua, serangan bertali arus yang ditunjukkan oleh Pasukan Pilihan Daerah Pendang sedikit sebanyak memberi tekanan kepada pasukan lawan. Dengan semangat juang yang tinggi yang ditunjukkan oleh Pasukan Pilihan Daerah Pendang dalam memburu gol akhirnya tertunai apabila pemainnya berjaya menggegarkan gol lawan pada minit ke-60.
Perlawanan Bola Sepak Persahabatan itu turut disaksikan oleh Menteri Besar Kedah, YAB. Dato’ Seri Haji Mukhriz Tun Mahathir bersama Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah (EXCO) yang diadakan bersempena Program Mesra Rakyat Peringkat Daerah Pendang.
Sumber : UMTK