Felcra Wilayah Utara Berkonvoi Bantu Mangsa Banjir

7felcra
ALOR SETAR 7 Januari – Prihatin dengan  nasib mangsa banjir di Pantai Timur, kakitangan serta peserta Felcra Berhad (Felcra) Wilayah Utara mengambil inisiatif berkonvoi ke Kelantan bagi menyampaikan bantuan kepada penduduk di sana.
Diketuai Pengurus Besar Felcra Wilayah Utara, Wan Mokhtar Wan Muda, konvoi itu melibatkan 57 kakitangan serta peserta Felcra yang membawa bantuan bernilai RM20,000 menggunakan lebih 30 pacuan empat roda.
Katanya, sumbangan itu adalah hasil kutipan yang dilakukan melibatkan kakitangan dan peserta Felcra di Perlis, Kedah dan Pulau Pinang. Ini adalah kali kedua pihaknya melakukan kutipan derma seperti ini selepas tabung untuk Gaza pada tahun 2014.
“Kami akan menuju ke Tanah Merah, Kelantan dan melawat keadaan kakitangan serta peserta Felcra di sana dahulu sebelum ke tempat lain. Selain menghulurkan sumbangan, kami turut membawa peralatan membersih bagi membantu mereka mencuci kediaman serta tempat-tempat ibadat,” ujarnya.
Konvoi itu dilepaskan oleh Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Pembangunan Luar Bandar dan Pembasmian Kemiskinan, YB. Datuk  Mohd Tajudin Abdullah di Perkarangan Hotel Seri Malaysia.
Sementara itu, YB. Datuk Mohd Tajudin dalam ucapannya memuji usaha yang diambil kakitangan dan peserta Felcra itu yang dianggap peka dengan keperluan semasa golongan yang memerlukan.
“Diharapkan perkara sebegini menjadi contoh buat seluruh rakyat Malaysia. Bagi rakyat Negeri Kedah, mereka juga boleh menyampaikan sumbangan dengan menghantar barangan keperluan ke kediaman rasmi Menteri Besar di Seri Mentaloon yang menjadi pusat menyelaras bantuan di negeri ini,” jelasnya.
Pada majlis itu, YB. Datuk Mohd Tajudin turut menyampaikan sijil penghargaan kepada pelajar-pelajar yang cemerlang dalam peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) dan Pentaksiran Tingkatan Tiga (PT3) 2014.
Turut hadir dalam majlis itu ialah Pengarah Urusan Permodalan Felcra Sdn Bhd, Mohamed Ismi Abdul Majid serta Ketua Bahagian Pengurusan Felcra Wilayah Utara, Zulkifli Mamat.
Sumber : UMTK