56 Lembu Dikorbankan Di Kulim Bandar Baharu

8Lembu
ABDUL Aziz Sheikh Fadzir (kanan) bersama penduduk melapah lembu yang selesai disembelih pada program Korban Perdana peringkat Parlimen Kulim Bandar Baharu di Kulim, semalam.

KULIM 8 Oktober - Sambutan Hari Raya Aidiladha peringkat Parlimen Kulim Bandar Baharu meriah apabila lebih 500 penduduk daripada 56 kampung mengadakan gotong-royong melapah 56 ekor lembu yang disembelih bagi ibadah korban di kawasan itu semalam.

Majlis yang diadakan di Kampung Seberang Jaya, Karangan di sini turut dihadiri Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir.

Daging lembu korban tersebut diagih-agihkan kepada 3,000 penerima yang layak termasuk golongan miskin di sekitar kawasan Parlimen itu.

Abdul Aziz berkata, acara tahunan yang diadakan di ka­wasan Parlimen tersebut ber­langsung dalam suasana ke­keluargaan dan dapat me­ngeratkan hubungan sila­turahim sesama umat Islam, se­laras dengan tuntutan agama.

Katanya, sebanyak 13 ekor lembu tersebut disumbangkan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir sementara selebihnya merupakan peruntukan daripada UMNO Bahagian Kulim Bandar Baharu.

"Selepas mengadakan gotong-royong menyembelih lembu, kita kemudian mengagihkan daging kepada mereka yang layak ke seluruh kawasan menerusi ketua Pusat Daerah Mengundi (PDM)," katanya.

Sumber : UTUSAN